Meslekleri çocuklar mı seçer yok ise aileleri mi ? Gerçekte mesleği kim
yapacaksa o seçer değil mi ? Veyahut öyle olması gerekmektedir diye biliyoruz
değil mi ? Evet ne yazık ki değil.
Peki sebep bu tür söylüyoruz.
Bir grup meslekler, kazançları , garantili oluşları itibariyle mesleği yapacaklardan defa aileleri doğrulusunda hüküm verilen mesleklerdir.
İşte eczacılıkta bu tür bir meslektir.
Eczacılık, gerçekte herkesin yapabileceği bir iş olmamakla birlikte ne yazık ki ülkemizde bakkal veyahut market işletmek ile aynısı kefeye konulabiliyor.
İşte bütün bunların önüne geçmek için bu mesleği isteyerek seçin, ve bu mesleği harbiden insanların sağlığını en öne alarak yapmaya çalışın.
Peki sebep bu tür söylüyoruz.
Bir grup meslekler, kazançları , garantili oluşları itibariyle mesleği yapacaklardan defa aileleri doğrulusunda hüküm verilen mesleklerdir.
İşte eczacılıkta bu tür bir meslektir.
Eczacılık, gerçekte herkesin yapabileceği bir iş olmamakla birlikte ne yazık ki ülkemizde bakkal veyahut market işletmek ile aynısı kefeye konulabiliyor.
İşte bütün bunların önüne geçmek için bu mesleği isteyerek seçin, ve bu mesleği harbiden insanların sağlığını en öne alarak yapmaya çalışın.
Para her meslek için bir muvaffakiyet ödülüdür veyahut sevme ve o işi mutlulukla yapma karşılığıdır.
Ancak bilhassa eczacılı için para konusunda düşünceleriniz esasen olmayacaktır kafi ki işinizi severek ve insanların sağlığını düşünerek yapın.
İnsanlara yardımcı olun lüzumsuz ilaç almalarına lüzumsuz medikal aygıt ve aletler almalarına yöneltmeden, asgari masraf ile en sıhhatli yollara yönlendirin.
Bu birkaç öneriden ardından sebep eczacı olunur sualini cevaplayalım.
İlk olarak lisans mezunu olmanız gerekmektedir ve bu Eczacılık fakültesi içinde ki Eczacılık lisans uygulamasıdır.
Eczacılık fakültesi 5 senedir ve okuması ve de tamamlaması harbiden defa kolay.
Eczacılık 4 yıllıktı fakat 10 yıl evvel 5 senelik olarak değiştirildi.
5 senelik eczacılık kısmı bitirenler yüksek lisans derecesi ile mezun olmuş olurlar.
5 senelik bütün eczacılık öğretim planı yeni ve modern eczacılık anlayışının en temellerini kazandırmak emeliyle itinayla tasarlanmıştır.
Birinci ve ikinci yıldaki bu uygulama esas eczacılık bilimleri ve de bunlarla konusunda dersleri kapsamakta ve oluşmaktadır.
Diğer seneler olan Üçüncü ve dördüncü sene farmasötik bilimlerde ve kuramsal ve de kolay dersleri kapsamaktadır bu en zor yıllardır diyebiliriz.
Beşinci sene ise başka bir deyişle nihai yıl, bitirme tezi ve de bu çabuk eşliğinde serbest eczane eczacılığı ve sağlık kurumu ecacılığı ve de bir başka alan olan sanayi eczacılığı gibi bütün meslek program alanlarında yeni açılan seçmeli alan dersleri ve de bu kapsamda staj çalışmasını içermektedirler.
5 senelik Eczacılık Fakültesinden başarılı bir şekilde ve meselesiz şeklinde işi harbiden öğrenerek mezun olan eczacılar, bütün bu yasaların verilen yetkiler kapsamında bir sıhhat meslek mensubu olarak kısaca serbest eczanelerde serbest eczacılar olarak ve de sağlık kurumu kliniklerinde ve ayrı olarak da sağlık kurumu eczanelerinde eczacı olarak ve ilaç ve de başka kozmetik endüstrisinin üretimden esas alarak başlamak emeliyle ayrı olarak bütün birimlerinde eczacı olarak meslek yapılabilir ve misyon almaktadırlar.
Ayrıca eczacılar kabul edilen kimi alanlarda akademisyen ya da da bu alanlarda incelemeci olarak eğitim ve de inceleme faaliyetlerinde de harbiden aktif olarak yer almaktadırlar ve bu yolla kariyerlerini yönetebilirler.
Eczacılık mesleğini, sahip olunan yasalar ve mevzuat tarafında, etik ve deontolojik ilkeler kapsamında uygulayabilme ve gerektiğinde bu manada inisiyatif kullanabilme .
Edinmiş bulunduğu verileri toplumun sıhhat seviyesinin ve hayat kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve şahıslar arası ilişkileri yönetebilme ve etkileşim becerilerini kullanabilme Meslek program alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip azası olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme Üniversal ve milli sıhhat meselelerinin farkında olarak sıhhat görev kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme İnsan sağlığının esasını meydana getiren biyolojik sistemlerin işleyişi, devam ettirilmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme Esas ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek programları ile birleştirerek eczacılık bölümünde kullanabilme Eczacılık bölümünde mevcut verileri, değişik disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, çözümleme edebilme ve çözüm önerileri getirebilme Tabii, sentetik ve biyolojik dolayı ilaç tesir ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilme aşaması ve üretilmesi konularında kafi malumat ve program becerilerine sahip olabilme Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilme aşaması ve üretilmesi konularında kafi malumat ve program becerilerine sahip olabilme İlaç tesir ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyevi, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri ile ilgili kafi malumat ve program becerisine sahip olabilme Birinci basamak sıhhat hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme İlaçların hastaya sunulmasından evvel, reçeteyi meydana getiren ilaçların ideal dozu, program yolları ve geçimsizlikleri ile ilgili ihtiyaç duyulan istihparata sahip olma ve bu verileri kullanabilme İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, tesirleri ve kullanımları konusunda verileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve makul olarak karşılayabilme İlaçların ideal şeklinde tüketimini sağlamak ve teşvik etmek emeliyle farmasötik bakım ve muayenehane eczacılık programları kapsamında hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, doktor ve başka sıhhat personeline ilaçlar ile ilgili danışmanlık hizmeti verebilme İlaçların ideal şeklinde tüketimini sağlamak ve teşvik etmek emeliyle, farmasötik bakım ve muayenehane eczacılık programları kapsamında ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve hüküm verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu bölgede kafi malumat ve program becerilerine sahip olabilme Doğru ilaç tüketimini teşvik etmek emeliyle kullanımındaki eğilimleri seyretme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme İlaçlar ve sıhhat bölümünde eğitim verebilme, danışmanlık ve kontrol yapabilme
Eczacılık meslek program alanlarının gerektirdiği muhtelif teknolojik vasıtalar, malumat kaynakları ve yazılımlar ile ilgili kafi malumat ve program becerilerine sahip olabilme Minimum bir ecnebi dili kullanarak eczacılık program alanlarındaki malumat ve gelişmeleri takip edebilme ve meslektaşları ile etkileşim kurabilme Hayat boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek programları, bilim, teknoloji, modern kanaat ve tutum boyutunda aktüel verilere sahip olabilme, bu verileri geliştirebilme ve derinleştirebilme, gibi yetki ve yeteneklere sahip olması gereklidir eczacılar.
Eczacılı işte bütün bu alanlarda sizi yetiştirecek ve tam bir eczacı yapacaktır.
Tüm başka sitelerdeki noksan bulguların adına sitemizde site sıfırdan asli bilgilerden , en gerçekçi verilere kadar bütün ayrıntılarıyla bu mesleği gerçekleştirecek birinin bütün merak ettiği sualleri cevaplamaya çalıştık.
Yorumlar
Yorum Gönder